dissabte, 26 de desembre del 2009

Asador Los Nandos


Val la pena desplaçar-se de la ruta per anar-hi.



L’Altre dia vaig tornar al “Asador los Nandos”, es un petit restaurant a Lodosa, terra de Nafarroa, de extensos cultius i envasats natural. Com sempre vaig menjar “chuleton” de bou o vaca vella que es el que més abunda a aquestes alçades del temps que correm.


La seva forma de servir es inusual i autentica, quant entres al restaurant, veus unes vuit taules repartides en un menjador molt acollidor, no gaire gran pro suficient per instal•lar-se em comoditat. A ma dreta tens una barra petita que finalitza em una gran fusta d’aquelles de tallar carn amb un tallant esmolat a la vora.

Assentats còmodament et porten una carta petita pro encertada. Jo, “res tu el mateix de sempre,” acaba’n amb el tant esperat i desitjat “chuleton”, no em demana’n el pes acte seguit apareix l’amo del establiment em mitja costella de vaca sota el braç, com si fos el nen del Freixenet amb l’ampolla de cava. Amb un ganivet et demana com el vols de gros i t’ensenya altres peces que te allà sobre per si vols canvia de costella, ho de vaca.

Sense esperar gaire allà davant teu mateix et talla la peça i la neteja per que no hi trobis cap estella d’os ni res que sobri massa, del que t’has de empassar. Darrera seu te una brasa de llenya petita però efectiva, que portarà aquell tros de carn a la màxima expressió de la gastronomia (bona matèria primera i poca manipulació).

Primer et serveixen la meitat del que has demanat, el proves i era el que esperaves, una carn saborosa com feia temps que no provaves, tendre que es desfà a la boca i que et transporta al setè cel, i aclames, encara em queda un altre tros!!.

Encara me’n recordo com hi ben anar a espetegar, trobar aquest lloc si que va ser tindre sort. Veníem de iruña molt tard cerca’n un lloc per dinar, parant a tort i dret a tots els restaurants que trobàvem per el camí, i a tots ens deien que era ple, o que la cuina era tancada, fins que arribàrem, als Nandos. Ja eren les quatre de la tarda, bé, entrem, demanem si podem menjar, i desprès de pensar-s’ho ens diuen que si, ves quin descobriment feram aquell dia, els deus estaven al nostre favor.

Us deixo l’adreça del lloc, encarregueu taula em dies d’antelació, si no, no hi menjareu digueu que els coneixeu per aquest bloc, i segur que us tracten molt bé.

Ha si hi aneu per temporada, (primavera) demaneu espàrrecs blancs frescos, ho!!, hi canten els Àngels, ep! sense maionesa si no s’enfaden, momes un raig d’oli verge que tenen a la taula, i ja està, no l’hi fa falta res més.

“Asador Los Nandos”
Avg. Navarra, 70
31580 Lodosa
T. 948 694 485
E-mail.: losnandos@bitnavarra.com
Tancat dilluns per festa setmanal
i del 24 de desembre fins el 2 de gener.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada